24 januari 2011

Ytterligare ett recept!

Satt just och funderade på vad jag skall blogga om idag när det slog mig, har ett annat recept jag använt mig av för att göra goda proteinshakes efter gymmet! Mycket enkelt.

Allt du behöver är en mixer och följande ingredienser:
2,5dl mjölk
½dl(20g) proteinpulver (100% Natural Whey)
1 fryst banan

Gör såhär:
Spill mjölken i mixerskålen(DUH!?), tillsätt proteinpulvret, till sista slänger du i bananen och sätter på mixerns lock(Glöm ej annars blir det en jävla röra i köket!!). Kör full effekt 1-2min så det inte lämnar klumpar av bananen! Spill i ett glas och avnjut din kalla proteinshake =P

Använder du fettfri mjölk borde näringsinnehållet i receptet se ut på följande vis:
330kcal
33g protein
51g kolhydrater
1,5g fett

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar