13 februari 2012

Inside my head...

..Om jag kanske skulle köpa en ny telefon..

Som alla andra vill man ju förstås ha en häftig, helst lite nyare telefon med en massa onödiga funktioner & program som kraschar. Dock har jag inte köpt någon ny fancy telefon p.g.a. min check-lista..

När jag handlar saker bör de uppfylla vissa kriterier.

Tanke: Vill ha en ny häftig telefon.
Fråga till mig själv: Behöver jag det verkligen? Är det värt priset? Kommer jag ha någon som helst nytta av att byta telefon? m.fl.

Do you see where this is going? Jag kommer aldrig köpa den, jag HATAR onödiga saker. Jag är nöjd med det jag har.

Men jag funderar på att försöka lura mig själv och köpa en ny telefon, skaffa en billig internetuppkoppling till den och börja ringa alla vänner/bekanta/familj över t.ex. Skype eller andra tjänster som finns som APP i dagsläget. I såna fall kunde man ju på lång sikt spara in lite av pengarna man gjort av med när man köpt telefonen då inte mobilräkningen blir så dyr..

Vi ska se, vi ska se...

I might be overthinking this...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar