27 juni 2012

Become fearless

Mastering others is strength. Mastering yourself is true power.

 Har alltid varit fascinerad av personer med enorm självdisciplin, som verkligen har total kontroll över sig själv och vågar vara sig själva. Minns när jag var liten och såg på film, jag gillade alltid karaktärer som hade makt av något slag.


Gillade speciellt kung fu filmer där det alltid fanns någon jätteskicklig "mästare" som var bättre än alla andra men som inte hade något behov av att visa det och aldrig missbrukade sin kunskap och makt.

Varför finns det inte såna människor på riktigt? Så borde folk uppföra sig, så borde man vara! Är man stor och stark ska man vara snäll :]

Nepp, i dagsläget finns ingen respekt kvar i världen, ingen pratar med god ton till föräldrar eller någon annan för den delen. Alla har plötsligt blivit internethjältar som surfar runt och klankar ner på folk som lever sina liv på sitt sett. Jealousy is a bitch.

Folk tatuerar sig som de vill, alltid någon som måste banka ner på personen!
Någon förstorar brösten, lägger botox i läpparna eller utför skönhetsingrepp för att de själva vill det, horstämpel på 0,1 millisekunder.
Någon drar skruvar och piercar hela kroppen, blir klassad som drogmissbrukande hippie efter att första människan sett denne på stan..

Vafan låt folk göra vad de vill med sin egna kropp så länge de inte skadar andra!? Fan va tråkig världen vore om alla var precis lika. USCH! Nee, stick ut ur mängden och var stolt! Och ni som nödvändigtvis måste störa er på allt kan ju hålla det för er själva istället för att spy galla på folk från den anonyma säkerheten bakom era datorskärmar! Mind your own business.

2 kommentarer:

  1. exakt! folk får göra som du de vill! oooch, vill du lägga upp din dietplan lite? :) sku va intressant!

    SvaraRadera
  2. Säkert kan jag skriva lite vad jag äter, dock är jag ju inte på diet längre xD Eller ifs, jag håller samma diet varesig jag bantar eller ej, bara finjusterar kaloriintaget en aning.. Men men, ett inlägg ska ja fixa!

    Har glömt nämna det på bloggen. Gick så bra på gymmet så jag kör hårt i muskelfabriken atm och är inte på kcalunderskott!

    SvaraRadera