31 december 2010

Kroppsfettprocent uträknad

Min kroppsfettprocent är 8% altså 6.487468038272523Kg av min totalvikt på 76Kg är fett =D Har haft lägre fettprocent men i och med att jag tränar äter jag som en häst så packar man på sig lite fett.. Många tror man måste dra på sig lite fett för att bygga muskler men så är det inte. Man kan bygga muskler och bibehålla/minska på sin fettprocent, men det kräver att man är en riktig mat-nazi och räknar precis varenda jävla kalori och det orkar jag ej med + det är svårt när man äter Neste så gott som varje dag och man inte vet exakt vad allt innehåller.. Men har rätt bra metabolism så jag klarar mig =P

När jag mäter min kropps fettprocent använder jag ett sånt här fint mätinstrument <--LÄNK!
Och använder denna sida för att räkna ut hela härligheten så exakt som möjligt(dock bara för män, för kvinnor kommer inom kort)!

Och det bästa är att allt på http://www.scoobysworkshop.com/ är GRATIS!
Finns miljontals sidor med samma räknare men skillnaden är att här behöver du inte betala något. Dessutom är han en väldigt jordnära typ och har en hel del bra tips att ge för både nybörjare och professionella bodybuilders! =D

Dagens tips för att öka din metabolism(ämnesomsättning)!
Drick mycket kallt vatten under dagen. Du bör dricka före maten, medan du äter och efter maten. Det kalla vattnet drar ihop din magsäck och du kommer känna dig mätt mycket snabbare. Dessutom så snabbar vatten upp din metabolism, renar kroppen på gift och tar bort lite mer fett en annars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar