21 januari 2011

Söker du bra filmer?

Kort statusuppdatering. Nyklippt, bra träningsvecka och nu kommer helgen =P Simning på lördag som vanligt.. Ska nog kolla första "Tron" filmen från 1982 i helg om tid finns =P Man måste ju se första filmen fören man ser den andra "Tron" filmen som kom ut 2010... Kan vara intressant att se hur filmeffekterna ändrats de senaste 18 åren xD

Sen måste jag kolla "Red" också när jag får tid över! =D Kolla film är högt på listan över saker jag gillar att göra. Dock är jag personen som sällan ser en film 2ggr, om den inte är grymt bra förstås.

Filmer jag anser man kan se flera ggr:
Alla Fast & The Furious filmerna
Gone in 60 seconds (från 2000 med Nicolas Cage)
Never Back Down
Zombieland












Well well, alla som gillar action, bilar, brudar, sex och våld har väl med 100% sannolikhet sett dessa filmer. Dessa filmer är heliga ;p Jag pratar förstås om "Fast and the furious"





Tokyo Drift, den tredje Fast and the furious filmen är en bra film, men det finns ett flertal punkter jag stör mig på i filmen.

1 sak som irriterar mig är att de sätter en helvetes Nissan motor i en Amerikansk muskelbil(när sånt händer är det acceptabelt att använd svordomar), now seriously WTF? Så gör man bara inte. Andra punkten jag stör mig på är att originalskådespelarna från de andra filmerna inte medverkade och att filmen inte hängde ihop med föregångarna överhuvudtaget, men de fixade som tur till storylinen i den fjärde filmen. Måste vara enda Fast & The Furious filmen jag kan ge dålig kritik. Förstå mig inte fel nu, jag gillar denna film, men hatar den eftersom den inte följde de föregående filmerna i spåren då det inte fanns någon vettig story, men det klarnar lite efter man sett den fjärde filmen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar