30 oktober 2012

Veckans Tips - One step at a time

VECKANS TIPS - ONE STEP AT A TIME!

Visste du att undersökningar visar att om man bara ändrar ett beteende i gången så är sannolikheten att man behåller det i ett år eller mer högre än 80%!

När folk försöker ändra två saker på en gång så är sannolikheten att lyckas mindre än 35% och när de försöker ändra tre eller fler saker på en vecka så är chansen att lyckas lägre än 5%!

Så ta ett steg i taget istället för att försök göra allt på en gång.. Kan vara därför många misslyckas när de försöker banta, de börjar träna, ändra sin kost och tänka lite på vad de gör men istället för att lära in en rutin i gången så ändrar de en massa och det slutar med att de ger upp p.g.a. att det verkar "så jobbigt" för att de försöker fokusera på fler saker på en gång än de klarar av!

Förstås är det fullt möjligt att få allt att funka men om jag kollar tillbaka på hur min träning startade så har jag nog alltid gjort en sak i taget. Började först träna, sen sakta men säkert läsa på om olika övningar för olika muskler, sen vad man skulle ät och senare började jag räkna kalorier.. Ett steg i taget funkade perfekt för mig, har funkat för andra så det kan funka för dig med!
 Be smart, ta inte vatten över huvudet :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar